Monday, September 3, 2007

Update van alles wat....

Zo, terug van vakantie. Twee weken zonder poker, internet en allerlei dagelijkse zorgen.

Weer was uitstekend voor Nederlandse begrippen, en was zelfs verbrand (hoe is het in godsnaam mogelijk)?

Wat ook nog wel leuk was dat ik op de laatste woensdag van de vakantie naar Enschede was geweest om daar af te spreken met Lochemforce en Krul, dit was errug gezellig en we (lees: ik) vielen dan ook lam in slaap op de bank. Lochemforce startte nog vier mtt's op, besef nu eigelijk pas dat ie nog geld krijgt daarvoor, dus dadelijk nog ff regelen. Dit was dus geen succes geweest had ik achteraf gehoord :D

Vrijdag was de vakantie over en was het voor mij tijd om van Groenlo naar Utrecht te gaan om me daar klaar te maken voor de PN vs PI meeting daar op de zaterdag. Ik zou alvast in utrecht bij mijn broer gaan pitten zodat ik en een slaapplek heb daar en om hem en zijn vriendin naar schiphol te brengen vrijdag nacht.

Eerst vrijdag naar HC utrecht geweest, waar ik pas om half zeven was. Dit was omdat ik om vijf uur wegging in utrecht naar hc, maar zoals zo vaak kon ik het niet vinden en was ik 1,5 uur onderweg wat eigelijk een ritje van tien minuten is ofzo :). Toen ik mij wilde inschrijven voor de 2/2 NL bleek dat deze pas om elf uur open ging na de STT's, hier baalde ik dus behoorlijk van en besloot zodoende maar om wat op de 2/4 te gaan spelen. Het begon goed, kreeg al snel AA die ik verloor op de river door iemand die mij afbetaalde met second pair en zo trips hitte op de river....daarna nog 100 in de plus gekomen maar uiteindelijk met iets verlies opgestaan. Toen eenmaal de 2/2 NL open ging, waren ze mij vergeten en toen had ik maar zoiets van ik blijf hier maar zitten aangezien ik best brak was, en omdat ik er zo van baalde dat ie pas zo laat open ging.

vervolgens na het hc was ik om vier uur thuis (was weer verdwaald onderweg naar mijn broer zijn huis) en kon ik dus om vijf uur mijn broer en vriendin wegbrengen. Wat ook nog een badbeat was dat ik geflits werd op de terugweg, het is ook gewoon te verleidelijk, zo een alfa gti. (sorry nog daarvoor Danny)

Daarna ging de wekker en telefoon al heel gauw en bleek het alweer ochtend te zijn, gauw eruit en gelukkig kon Kameleon mij ophalen om naar de meeting te gaan. Verwachtte niet dat hij er zo snel zou zijn, dus nadat ie ff een bakkie mocht drinken zorgde ik ervoor dat ik snel gedoucht en aangekleed was.
(sorry nog daarvoor Andre)

Tja en toen de PI VS PN toernooi, ik speelde goed en kan me nog wel een handje herrinneren. Met 56 ruiten raise ik 3x BB in mp, een PN-er callt me en samen zien we de flop geloof ik. flop geeft mij een gutshot met flushdraw en ik besluit goed uit te betten, de PN-er callt geloof ik en ik hit mijn gutshot op de turn, ik besluit te checken om een bet van de PN-er uit te lokken. Dit doet hij en ik kan makkelijk pushen, jammer het is een bluf en hij besluit niet te callen. Daarna volgens mij geen moelijke handjes meer gehad en zo haal ik de Finale tafel, hier ging het erin nadat ik iemand zijn allin call met 99 hij laat AK off zien en met een K op de turn is het over voor me.

De eerste STT word gedomineerd door PN jammer genoeg.

Daarna word er besluiten om nog een STT te doen,

Hier begon ik lekker, door mijn setje zessen te hitten op de flop waarmee ik op de button had geraisd toen iedereen naar me toefolde, flop was dus koning hoog met een zes. SB en BB checken waarop ik uitbet, BB (was PN) checkraised me en ik besluit te callen om het erin te rossen na zijn bet op de turn. Hij besluit toch maar te folden op de turn met 1 koning open, ik muck natuurlijk met 1 zes open. :D en dus was de toon gezet.

Paar handjes later zit ik op de SB, button callt, en ik besluit ook te callen met AJ off, dit met voorbedachte rade omdat ik bijna zeker weet dat Andre (kameleon) zou gaan raise vanaf de BB. Dit doet hij vervolgens, zoals gepland fold de button en ik reraise instant allin, alleen wat ik niet had verwacht is dat kameleon mij instant callde met 77 en we gaan dus flippen.....

Ik krijg vervolgens geen hulp en le captain is out.

Daarna nog heel gezellig met iedereen die out was 1 euro PLO met open hand gespeeld, dus dat was errug gezellig maar nog best prijzig als je alles bij elkaar opteld :D

Toen besloten we nog maar om een 5 euro stt te gaan doen, aangezien de main STT nog bezig was. Kan me hier niet zoveel meer van herrinneren. Alleen nog dat er een discussie ontstond toen ik open pushte met QK op een KK8 flop, met nog twee man achter me en de preflop raiser op de SB, hier ontstond nog een kleine discussie met moeilijke termen van PN hun kant. Het kwam er op neer dat ik dit dus zou doen met een koning en met een bluf, aangezien ik wist dat hun dachten dat ik dit zou doen met een koning en dus het ook kon doen met een bluf.. ;)

mocht iemand van de tafel het lezen het was dus QK en pushte juist om die verwarring te schoppen aan tafel. Daarna niet zoveel bijzonders meer en kom ik uiteindelijk HU met iemand van PN. hij had op een gegeven moment chiplead, toen dubbelde ik en stonden we gelijk. Aangezien het best al laat was en bijna niemand meer echt zin had besloot ik te callen met Q4 off nadat ik aanvulde in de SB en hij allin ging. Beide livecards en zijn aas drie??? bleef staan.

Daarna kwam Uitje nog langszij dat hij nog een slaapplek zocht en die mocht wel ff de bank ervoor gebruiken. Zo zijn we dan ook nog wel weer.

tweede STT hebben wij gedomineerd, en aangezien er op de forums nogal wat gezeik is ontstaan over wie er nou heeft gewonnen, heb ik me bewust niet in de discussie gemengd, dit omdat ik de gezelligheid voorop heb staan. Als er dan vervolgens moeilijk word gedaan over wie er nu gewonnen heeft omdat er verschillende afspraken zijn geweest met verschillende mensen. wat mij betreft is het dus na drie meetings gewoon gelijkspel en wat mij betreft zal het altijd zo blijven. Dan word dat PN tenminste niet zo verwaand ;). Achteraf maakt het dan natuurlijk niet uit dat PI wint, dan is iedereen blij :).

kortom, lighten up guys, zowel bij pi als pn, het belangrijkste is de gezelligheid!!!

Vandaag ook nog wat gecashgamed op internet, op zich niet zo heel boeiends erover te melden, alleen dit handje (zie onder):

http://www.pokerinfo.nl/Topic708810-593-1.aspx

Ook nog aan de telegraaf freeroll meegedaan: ging goed verloor eerst alleen een grote pot met KJ vs KQ tegen een loose gast waar we shorthanded zaten aangezien er nog veel man op sitout zaten.

daarna met dit handje eruit (goeie preflop call van hem :S):

PokerStars Game #11852671113: Tournament #59835991, Freeroll Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2007/09/03 - 16:28:49 (ET)
Table '59835991 56' 9-max Seat #7 is the button
Seat 1: 1rotterdam (7529 in chips)
Seat 2: maumau0608 (10059 in chips)
Seat 3: thefatboy71 (4001 in chips)
Seat 4: gembokje (2970 in chips)
Seat 5: nyuniv (20575 in chips)
Seat 6: Robadasy (21375 in chips)
Seat 7: Wilzyx78 (7141 in chips)
Seat 8: 4ngelo (13023 in chips)
Seat 9: De Fotograaf (32985 in chips)
1rotterdam: posts the ante 60
maumau0608: posts the ante 60
thefatboy71: posts the ante 60
gembokje: posts the ante 60
nyuniv: posts the ante 60
Robadasy: posts the ante 60
Wilzyx78: posts the ante 60
4ngelo: posts the ante 60
De Fotograaf: posts the ante 60
4ngelo: posts small blind 300
De Fotograaf: posts big blind 600
*** HOLE CARDS ***
Dealt to 1rotterdam [Jc Kd]
1rotterdam: raises 6869 to 7469 and is all-in
maumau0608: folds
thefatboy71: folds
gembokje: folds
nyuniv: calls 7469
Robadasy: folds
Wilzyx78: folds
4ngelo: folds
De Fotograaf: folds
*** FLOP *** [9s 8h 5s]
*** TURN *** [9s 8h 5s] [4s]
*** RIVER *** [9s 8h 5s 4s] [Qc]
*** SHOW DOWN ***
1rotterdam: shows [Jc Kd] (high card King)
nyuniv: shows [8c 7c] (a pair of Eights)
nyuniv collected 16378 from pot
De Fotograaf said, "zoveel raisen als 1e, had ik toch beter verwacht"
*** SUMMARY ***
Total pot 16378 Rake 0
Board [9s 8h 5s 4s Qc]
Seat 1: 1rotterdam showed [Jc Kd] and lost with high card King
Seat 2: maumau0608 folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: thefatboy71 folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: gembokje folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: nyuniv showed [8c 7c] and won (16378) with a pair of Eights
Seat 6: Robadasy folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: Wilzyx78 (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: 4ngelo (small blind) folded before Flop
Seat 9: De Fotograaf (big blind) folded before Flop


tot laterzzzz, mark

No comments: